WarCraft je hra od velmi známých Blizzardů. Jde o strategickou hru založené na fantasy příběhu, kde mezi sebou válčí rozdílné rasy o nadvládu území. Ve WarCraftu 3 se rozeznávají 4 rasy. Lidé, Orkové, Nemrtví a Temní Elfové. Každá rasa má své vlastnosti. Budovy jsou většinou stejné, jenom jinak vypadají.
PŘEHLED RAS
LIDÉ: Lidé patří mezi moje favority. Neuvěřitelně rychle staví budovy, takže jsou odborníci na vytvoření armády dříve, než kdokoliv jiný. Mají dobrá kouzla u hrdinů, viz. Arcimág. Velmi důležitou roli hraje kněz, který vám do chvíle ošetří zraněné jednotky a proto bych se nebál jich vyrobit více. Lidské jendotky jsou velmi rozmanité a určitě budete mít z čeho vybírat, nemluvně o věžích. Stavění věží trvá trochu déle, ale vyplaltí se to. Nejdříve si musíte postavit průzkumnou věž a poté si můžete přestavět na šípovou, dělovou a kouzelnou. Dělová je nejsilnější, ale nemůže utočit na moc blízké nebo vzušné jednotky. Strážní je slabší ale může útočit na vše. Tajemná také ale je neuvěřitelně slabá. Je určena na zpomalení jednotek a na odhalení malé části mapy. Lidé mají jako jediní možnost vylepšení výdrže budov až 1,5x. Výzkum trvá trochu déle ale výsledek stojí za to. Nevýhoda u lidí je, že farma, která normálně u ostatních ras poskytuje 10 potravin u lidí pouze 6. Vše je ale vynahrazeno rychlou stavbou, takže pokud máte suroviny a poblíž tak 6 sedláků neni problém ji postavit do 10 vteřin.
Orkové: Orkové jsou rasa s velmi silnými jednotkami. Jejich hrdinové mají co se týče síly převahu nad ostatními a o kouzlech ani nemluvě. Mají ale obrovský nedostatek co se léčení jednotek týče. Léčit výborně umí trolí lékařka ale to si ji musíte vycvičit na mistrini a potom musí mít ještě ke všemu 200 many. Nový hrdina to ale trochu napravil. Orkové používají jako stavební jednotku péona, který těží jak zlato tak i dřevo (stejně tak u lidí). Orkské věže nemají moc velkou sílu a mají málo životů. Péoni mají možnos zalést do Orkských nor, které zároveň slouží jako farma (poskytuje 10 potravin) a má v celku silný útok. Navíc je možný výzkum bodáků kolem budov, které zraňují jednotky tváří v tvář. Orkové nedisponují moc dobrými kouzelníky, ale vše vynahradí síla jednotek.